Pagina's

dinsdag 15 januari 2013

Halte Bij De Rotonde

Als de bus weer langs rijdt
bij jouw halte bij de rotonde,
ga ik even terug in de tijd
denkend wat is het toch zonde.

We keken naar de koetjes die graasden
en naar de hond die speelde.
We zaten op de trekker te haasten
terwijl de zon op ons streelde.
We moesten wel tempo maken
want er was weinig tijd.
Het werk moest nog klaar raken.
Toch hadden we een eeuwigheid.

Als de bus weer langs rijdt
bij jouw halte bij de rotonde,
ga ik even terug in de tijd
denkend wat is het toch zonde.

Niks was gezelliger dan met z’n twee
op de trekker lekker praten,
of we zongen met de radio mee.
Vanuit de kar hoorden we de schapen blaten.
Na het vervoeren waren we nog niet klaar.
De agenda was weer eens een volgepropte.
Maar deze dagen met elkaar,
dan leek het alsof de tijd even stopte.

Als de bus weer langs rijdt
bij jouw halte bij de rotonde,
ga ik even terug in de tijd
denkend wat is het toch zonde.

Dit drukke leventje paste nog niet bij mij,
maar ik vond het hartstikke geweldig.
En met jou dan aan mijn zij,
wou ik dat wel een jaar of tig.
Ik zeg dag tegen de schapen en koeien.
Ik zeg dag tegen de trekkers en machines.
Al die drukte kan me niks meer boeien.
Nooit meer hetzelfde plezier in de cabines.

Buschauffeur doe mij een plezier,
ik voel me niet fijn,
haal me weg van hier.
Buschauffeur maak mij blij,
het doet nog pijn,
rij deze halte snel voorbij.

Als de bus weer langs rijdt
bij jouw halte bij de rotonde,
ga ik even terug in de tijd
voor slechts een seconde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten