Pagina's

maandag 21 januari 2013

Files

's Ochtends kom ik van bed.
Ik krijg op de TV,
die ik net heb aangezet,
alles van de files mee.


Mensen hebben snel ontbeten
en stappen vlug in de auto
alsof ze achterna worden gezeten.
Dat is ook wel een beetje zo.

Ik zeg je, het zit me
helemaal tot hier
met het dagelijkse ritme.
Dat doet toch geen mens plezier?

Het komt door tijd,
dat is het probleem.
Daarom is er niemand die rijd.
Want tijd heeft geen één.

Haasten om te haasten,
dat is nu het kenmerk.
Vergeet jezelf en je naasten.
Kom op tijd voor je werk.

Ik zeg je, het zit me
helemaal tot hier
met het dagelijkse ritme.
Dat doet toch geen mens plezier?

Het is de klok die slaat.
Ik moet snel weg
anders kom ik te laat.
Nu sta ik stil op de snelweg.

Files van noord tot zuid.
Terwijl weer een deadline sluit
komt niemand vooruit.
Wat maakt het toch uit?

Ik zeg je, het zit me
helemaal tot hier
met het dagelijkse ritme.
Dat doet toch geen mens plezier?

Het komt door tijd,
dat is het probleem
waardoor ik niet rijd.
Want tijd heeft geen één.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten