Pagina's

vrijdag 22 februari 2013

Ondersteboven

Pinguins zijn lieve dieren.
Lopen op het ijs met gemak.
Ze zullen je nooit klieren,
in hun zwart-witte pak.
Die vrolijke waggelaars,
houden van een feestje vieren.
Ze doen nooit wat naars.
Pinguins zijn lieve dieren.
Tot je door hebt dat dit gedicht je in de maling neemt.
Ik kan het gewoon niet laten.
zodat je denkt ‘hè wat vreemd!’
Want ik ga ineens anders praten
Maar ik bedien je niet op je wenken.
voordat je het ziet
Je moet alleen eerst even denken
Het is echt zo lastig nog niet.
geloof me maar.
maar dan ga je het herkennen,
Je denkt eerst ‘wat is dit raar’,
maar je moet er even aan wennen.
Dat leest eerst misschien wat maf,
en ik stapel de zinnen.
Het begin sluiten we mee af
Soms is het leuker onderaan te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten