Pagina's

maandag 11 februari 2013

Ik Ben Een Boefje

Ik ben de onschuld
die ondeugd heet.
Die overal onderuit lult
en alles weet.
Anderen doe ik pijn
of een groot plezier.
Soms voor je welzijn
soms is het geklier.

Ik ben er één
zo'n geniepig boefje.
Voor elk probleem
heb ik een foefje.

Ik houd mijn vrienden te vijand
mijn vijanden te vriend.
Ik zet je zo aan de kant.
Ik ben niet helderziend
maar ook niet blind.
Ik zie wie ik kan vertrouwen.
Wie met me meeklimt
als we samen iets opbouwen.

Ik ben er één
zo'n geniepig boefje.
Voor elk probleem
heb ik een foefje.

Overal heb ik een truukje op.
Weet wanneer ik doorga.
Weet wanneer ik stop.
Ik zorg dat ik niet doorsla.
Altijd mijn hoofd koel
als ik mensen aftroef.
Wat ik eigenlijk bedoel
is: Ik ben een boef

Geen opmerkingen:

Een reactie posten