Pagina's

woensdag 27 augustus 2014

Secondewijzer

Ik ben naar de klok aan het staren.
Ik zie het tikken van de secondewijzer.
Als wijsheid komt met de jaren
word ik dan ook met seconde wijzer?

Ik weet dat ik in het verleden veel heb gefaald,
en ik weet dat ik mij op de toekomst moet richten.
Maar als de geschiedenis zichzelf altijd herhaald,
waarom zou ik mezelf die pijn opnieuw aanrichten?

Ik zit vol met spanning, ik kan niet meer rustig wachten,
want de toekomst komt eraan en het duurt niet meer lang.
Het maakt me onzeker, niet wetende wat ik moet verwachten.
De toekomst komt eraan en dat maakt me ontzettend bang.

De engste spiegel om voor te houden is een glazen bol,
want ik ben bang voor wie ik uiteindelijk worden zal.
Welke mensen betalen er straks allemaal de tol
en hoeveel mensen neem ik mee in mijn val?

Maar er is gaan tijd om bij dit alles stil te staan.
De secondewijzer tikt en tikt en tikt maar door.
Een nieuwe toekomst breekt inmiddels weer aan,
en ach, ik zet m’n beste beentje maar weer voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten