Pagina's

zaterdag 10 november 2012

Wit


Wit waarin je in Nederland trouwt
Wit waarin je in China rouwt
Het geeft warmte al lijkt het koud
Want in het wit toon je aan van wie je houdt
Een schilderij begint op een wit doek
Op wit papier begint het schrijven van een boek
Een helder wit licht
Is het eerste in je zicht
Als je heen bent gegaan
Naar een beter bestaan
En toen je naar het hiernamaals steeg
Begon je weer helemaal wit en leeg
Geen zorgen uit het vorige leven
Want al je zonden zijn je vergeven
Daarom vraag ik je om één kleine gunst
Schilder nieuwe prachtige kunst
Schrijf nieuwe boeiende verhalen
In alle woorden en alle talen
Is het dan ooit ook mijn tijd
Dan kom ik langs en mag je alles aan me kwijt

Tot het zover is denk ik aan de herinneringen die ik heb
En fluister ik 's nachts stilletjes: "Geniet ervan, lieve Bep!''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten