Pagina's

woensdag 26 december 2012

De Schommel

We gingen naar de speeltuin met z'n twee
Mijn moeder nam me mee
Want net als velen
Mag ik daar graag spelen
Eerst ging ik een paar keer rap
Van de glijbaan en op de wipwap
Toen was de schommel vrij
Ik ging zitten, hij was helemaal van mij
Ik riep ''Mama kom eens hier.
Wil je me duwen?'' Dat deed ze met plezier
Ik deed mijn ogen dicht
En voelde me ontzettend licht
Ik ging hoger en hoger, o zo hoog
Ik voelde me als een vogel die vloog
Dan open ik weer mijn ogen
Hebben mijn gedachten me weer bedrogen
Ben ik daar waar niemand bij me is
Koud en alleen in de duisternis
Waar niks goeds mij lijkt gezind
Nu ben ik niet meer dat kleine kind
Mijn moeder, die ben ik inmiddels kwijt
Dat is nu de keiharde realiteit
Hier op mijn kamertje liggend tussen de rommel
Denk ik nog vaak terug aan de schommel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten